top image

כל מה שצריך לדעת על בדיקת ינשוף

מה היא בדיקת ינשוף

בדיקת ינשוף הוא מכשיר למדידת כמות אלכוהול באמצעות נשיפה, המכשיר נמצא בשימוש משטרת ישראל. הינשוף מיוצר בגרמניה. באב-הטיפוס של המכשיר נעשו התאמות שונות לפי דרישת משטרת ישראל. האחזקה השוטפת והתיקונים של מכשירי הינשוף שבשימוש משטרת ישראל נעשים על-ידי מעבדת מחלקת התנועה במשטרה.

איך פועל מכשיר בדיקת ינשוף משטרתי?

אדם הנבדק ע"י מכשיר הינשוף נושף אוויר לצינורית במכשיר וזאת  באמצעות פּיה סטרילית. האוויר הנכנס אל אזור המדידה. באזור המדידה מחומם האוויר ונמדד על-ידי 2 חיישנים:

החיישן הראשון-חיישן המבצע בדיקה אלקטרו-כימית, חיישן זה נועד לוודא בעיקר את סוג החומר הנמדד (אלכוהול).

החיישן השני– בודק את דגימת האוויר באמצעות הקרנת גלי אינפרה-אדום. בדיקת החיישן נעשית פעמיים, לאחר מכן התוצאה הנמוכה מבין השתיים היא הקובעת!

תוצאות הבדיקה נרשמות ביחידות של 5 מק"ג. מכשיר הבדיקת ינשוף "מעגל" את התוצאות באופן אוטומטי כלפי מטה, לדוגמא: תוצאה של 293 מק"ג תוצג כ- 290 מק"ג.

לצורך אימות תפעול של מכשיר הינשוף נעשית לו בדיקת פעם אחת ביום. איך מבצעים זאת? מכניסים גז יבש עם כמות אלכוהול ידוע אשר מוזרם אל תוך המכשיר הינשוף מתוך בלון אימות, שהריכוז בו הוא בדרך כלל 350 מק"ג. אם בבדיקת ינשוף זוהה פער גדול מ- 5% בין מדידתו שלו לבין השיעור הידוע, הנקוב על גב הבלון עצמו, במקרה כזה המכשיר יודיע על תקלה ויינעל.

מחפשים עורך דין לתעבורה בחיפה? מחפשים עורך דין לתעבורה בקריות?

צרו קשר עוד היום עם  עורך דין ודים (לירן) קולצי'נסקי ונשמח לספק לכם שירות מקצועי ומקיף.

עורך דין תעבורה.

מאמר זה אין מהווה עצה משפטית ו/או אינו בה להחליף יעוץ משפטי.

משרד עורכי דין תעבורה בחיפה והקריות, עו"ד תעבורה בחיפה והקריות, עורכי דין תעבורה בחיפה והקריות, עורך דין תעבורה בחיפה והקריות, משרד עורך דין לענייני תעבורה בחיפה והקריות, משרד עורך דין לדיני תעבורה בחיפה והקריות, עו"ד לענייני תעבורה בחיפה והקריות, עו"ד מומחה לדיני תעבורה בחיפה והקריות, עו"ד לדיני תעבורה בחיפה והקריות, עורך דין לענייני תעבורה בחיפה והקריות. עורך דין לדיני תעבורה בחיפה והקריות.
המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.